2016. március 29., kedd

Sós karamelles szelet



A paleos étkezés nem a sütikről, édességekről szól, azonban a Húsvét kedvéért kicsit elhajoltam én is :) (sajnos nem kicsit, de ez már más kérdés).

Amikor keresgéltem a különféle receptek között, szinte mindegyikben az előre kikevert csodaliszteket kellett volna használnom, amihez sok szempont miatt semmi kedvem. Eddig is prímán elvoltam nélkülük, ezután is így lesz. 
Szűkítettem a kereséseimet liszt nélküliekre, de azokból is kevés volt, nekem mégis sikerült egy fantasztikus receptet lőnöm itt! Ezen az oldalon rengeteg süti van, nagyon csábító, szóval azon ritka alkalmakra, amikor ilyet csinálok, ide biztos újra ellátogatok.

Ami nagyon jó ezekben a sütikben, hogy az aprító bőven elég hozzájuk. Csak pakolsz, nyomod a gombot, majd kilapátolod belőle a sütit... :D

Hozzávalók az alaphoz 18*18cm-es tepsi:
10 dkg darált mandula
5 dkg kókuszreszelék darálva
1 nagy evőkanál karob (eredeti recept kakaót ír)
3 dkg olvasztott kókuszzsír
1 ek méz, vagy ennek megfelelő édesítés, én fél kanál eritritet raktam bele.

Krém:
25 dkg datolya mag nélkül, cukrozatlan!
1,5 dl paleo tej (nálam kókusz)
10 dkg olvasztott kókuszzsír
1/4 - 1/2 teáskanál himalája só, attól függően, mennyire akarod sósra

Máz:
1 evőkanál kakaópor
2 evőkanál eritrit. ki mivel édesít
3 evőkanál forró víz
5 dkg kókuszolaj

Az alaphoz az összes hozzávalót összedolgozom majd erőteljes mozdulatokkal a kibélelt tepsibe simítom és a mélyhűtőbe teszem.
A krémhez a datolyát és a tejet aprítóban összekeverem, a datolyát teljesen pürésítse el. A többi hozzávalót is beledolgozom majd az alapra kenem és visszarakom a hűtőbe.
A mázhoz a hozzávalókat jól kikeverem, majd a lehűtött krémre kenem, hűtőben minimum 2-3 órát hűtöm.


Isteni finom, gyors desszert, mindenki dicsérte!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése