2016. március 18., péntek

Lasagne - cukkinivel




Ismét egy olyan étel, amit paleosítottam. Most erőt vettem magamon és nem keresgéltem recepteket, csak a besamel helyett kérdeztem a lányoktól. Annyi ötletet adtak, hogy kell még besameles recepteket csinálnom, hogy mindet kipróbálhassam :)

Hozzávalók:
70 dkg darált hús, nálam most lapocka volt; 1 nagy fej vöröshagyma; zsiradék, só, bors, pirospaprika, házi erős pista, házi pirosarany; kis fej zeller;
"besamel": 1 fej vöröshagyma; zsiradék; 1 tojás, tetszőleges fűszerek, nekem most oregano volt.
Tészta réteg: 1 cukkini krumplihámozóval legyalulva, sózva.
Tetejére: kompromisszumosan parmezán, nekem cukkini sajt.

A felaprított vöröshagymát kacsazsíron üvegesre sütöm, sózom, borsozom. Hozzáadom a darált húst és fehéredésig sütöm. Fűszerezem és belerakom a darabolt zellert. Jól összefőzöm, majd annyi vízzel felöntöm, hogy minimálisan ellepje. Fedő alatt takarékon puhára főzöm.

Ezalatt a cukkinit hámozom és gyalulom, sózom.

Amikor a hús megpuhult, fedő nélkül kicsit "sütöm", hogy a lé elrotyogjon.

A besamelhez a vöröshagymát felaprítom és megdinsztelem a zsíron. Ráütök 1 fej tojást és botmixerrel jól eldolgozom, tetszőlegesen fűszerezem.

Amikor a hús megfelelő szafttal rendelkezik, elkezdem a jénaiba rakni a rétegeket.
1 sor hús, 1 sor cukkini réteg, 1 sor hús, 1 sor cukkini réteg, 1 sor hús, 1 sor cukkini réteg.

A tetejére ráöntöm a besamelt, majd akinek belefér a diétájába, az chedar vagy parmezan sajtot is szórhat rá. Én most cukkini sajtot tettem rá, isteni lett azzal is.

Ebből 4 adag jött ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése