2016. március 14., hétfő

Pásztor pite





Alapvetően törekszem arra, hogy új ételeket "kreáljak", de ha egyszerűen megtudok főzni egy régen megszokott ételt új, nekem is megfelelő alapanyagokból, akkor természetes, hogy megfőzöm.

Így volt ez a pásztor pitével is. A krumpli könnyen kicserélhető édesburgonyára, zellerre, paszternákra, fehérrépára. 
A húsból azokat a zöldségeket, amiket nem ehetünk kihagyni, helyettesíteni olyannal, amit igen. 

Ahogy én csináltam:

Hozzávalók:
70 dkg darált hús
1 fej vöröshagyma
kacsazsír
2-3 fej fokhagyma
só, bors, oregano, pirospaprika
házi erős pista
házi pirosarany
házi darált paprika
1 kis üveg sűrített paradicsom

60 dkg édesburgonya


A vöröshagymát és a fokhagymát a kacsazsíron megdinsztelem, majd a darált húst fehéredésig sütöm rajta. A húst ízesítem a fűszerekkel, erős pistával, pirosarannyal és a darált paprikával. Pici vízzel felöntöm és fedő alatt addig főzöm, amíg a hús meg nem puhul. Utána hozzáadom a sűrített paradicsomot. Fedő nélkül rotyogtatom tovább, hogy a víz elfőjön róla.

Az édesburgonyát sós vízben megfőzöm, majd összetöröm.

Jénaiba simítom a húst, majd az édesburgonyát rásimítom. 
Az édesburgonyába raktam egy kis párolt mángoldot is, de tetszés szerint lehet petrezselyemzöldet, bazsalikomot is.


180 fokon sütöttem addig, amíg a teteje meg nem pirult.


Ötletet adta: Szemirámisz konyhája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése