2016. május 24., kedd

Almás-fokhagymás tarja




Isteni, szendvicsbe, körettel és bármivel, csak kóstold meg :)

Egy paleos baráti társaságban kaptam ezt a receptet, gyorsan be is raktam a menünkbe :)

Hozzávalók:

1 nagyobb tarja csonttal, nekem ez most 1,2 kg-os volt
2 nagy alma
2 db vöröshagyma
1 egész fej fokhagyma, nekem most új fokhagyma volt, isteni aromája van.
só, bors, kacsazsír

A tarját jól besózom, borsozom és hagyom állni 1-2 órát. A cserépedényemet beáztatom, majd bőségesen megkenem az alját kacsazsírral. 2 dl vizet öntök bele, beleállítom a húst és rárakott tetővel 140 fokon 1 órát sütöm.
Utána a hagymákat és a feldarabolt almákat bedobálom a hús mellé, visszarakom a tetőt rá és 150 fokon további 1 órát sütöm. Amikor letelt az 1 óra, 180 fokra állítom a sütőt, a fokhagymát és az almák egy részét jól szétnyomkodom a hús tetején és fedő nélkül pirulásig sütöm.
Én az utolsó sütésre karikákra vágott édesburgonyát is raktam a lébe, istenien összesült az almával, nekem bőven elég volt ez a képen látható mennyiségű köret, annyira édes volt.


Jó étvágyat és köszönöm Andrea a receptet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése