2016. június 3., péntek

Rakott brokkoli/cukkini



Szép brokkolit kaptam a piacon és emlékeim szerint láttam a kedvenc csoportomban receptet is hozzá. A receptet nem leltem meg, de valaki felrakott egy rakott ételt ugyanide, úgyhogy azt átvariáltam brokkolira. Kicsit hasonló, kicsit más, de a rakott ételeket mindenki úgy variálja, ahogy csak akarja. 

Hozzávalók:
1 nagy fej brokkoli (nekem nem volt elég a jénaihoz, ezért vékonyra szelt cukkinit is használtam hozzá, abból egy kisebb darabot szeltem fel lasagne tészta vastagságúra)
1 fej vöröshagyma
zsiradék (nálam egy nagy kanál kacsazsír)
só, bors, oregano (utóbbit mindenki variálhatja a saját ízlése szerint, nálunk a paradicsomhoz oregano dukál)
70 dkg darált hús (nekem ez most sertés volt)
kb 2 dl házi paradicsomszósz, ha nincs, csinálhatsz is, jól fűszerezd meg a paradicsomlét és főzd fel.
Öntet:
2 tojás
2,5 dl magtej
1 ek kókuszzsír
2,5 dkg sajt (itt chedar)
só, bors, oregano.

Brokkolit megfőzöm, jeges vízbe öntöm.
A vöröshagymát felaprítom és a zsiradékon megfonnyasztom majd a darált húst fehéredésig sütöm rajta. fűszerezem, felöntöm a paradicsomszósszal és összefőzöm.
Cukkinit leszeletelem (csak akkor, ha nem elég a brokkoli)

Elkezdem rétegezni: zöldség - ragu - zöldség - ragu - zöldség.
Az öntet hozzávalóit turmixxal összedolgozom és a ragus zöldségre öntöm.

180 fokon készre sütöm.


ISTENI :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése