2016. május 16., hétfő

Mákos-banános pite



Íme egy lisztmentes, gyorsan kikeverhető süti. Nekem Beni segített a mákdarálásban és a kikeverésben is. Én adagoltam, Ő pedig keverte. Remek délelőtti konyhai program a kicsikkel ennek a sütinek az elkészítése :)


Hozzávalók:
20 dkg mák darálva
5 dkg kókuszreszelék
1 késhegynyi szódabikarbóna
pár csepp citromlé a szódabikarbóna felpezsegtetésére
3 tojás
1 banán karikákra vágva
1 alma lereszelelve
nagy marék mazsola
gyömbér/fahéj ízlés szerint
2,5 dl víz
1 ek kókuszzsír

A sütőt 200 fokra melegítem.
A száraz hozzávalókat összekeverem, a szódabikarbónát a tetejére, majd a citromlét rácsepegtetem és hagyom pár percet állni.A vizet, majd a tojásokat egyesével belekeverem, utána a gyümölcsöket, mazsolát beledobálom, a kókuszzsírral együtt jól elkeverem.
Egy közepes tepsit kibélelek sütőpapírral és belesimítom a masszát, ha valaki szereti, mandulalapocskákat is tehet a tetejére.
200 fokon 40 percig sütöm. A 30-35. percnél érdemes tűpróbát tartani, hiszen a tepsi méretétől függően változhat a massza magassága is, ezáltal a sütési idő is.

Isteni kávéval tökéletes uzsonna :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése